
בנימין נתניהו
הליכוד · ראש הממשלה
אמת
27 ביוני 2026
“צה"ל יישאר בקו הנ"ט”
תקציר הבדיקה
צה"ל אכן התייצב והשיג שליטה על "קו הנ"ט" בדרום לבנון באפריל 2026, וראש הממשלה נתניהו הצהיר שישראל תישאר באזור הביטחון כל עוד נשקף איום מחיזבאללה.
ההסבר המלא
במהלך מבצע "שאגת הארי" בחודשים פברואר-אפריל 2026, כוחות צה"ל חצו את הגבול ללבנון, התייצבו והשיגו שליטה מבצעית על "קו הנ"ט" – קו רכסים השולט הממוקם כ-8-10 קילומטרים מצפון לגבול ישראל, במטרה למנוע ירי טילי נ"ט לעבר יישובי הצפון. ב-26 ביוני 2026, נחתם הסכם מסגרת בין ישראל ללבנון, בתיווך ארה"ב, המעגן נסיגה הדרגתית של כוחות צה"ל מאזורי פיילוט מוגדרים, אך זאת בתנאי שחיזבאללה יפורק מנשקו וצבא לבנון יקבל אחריות מלאה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר לאחר חתימת ההסכם כי ישראל תישאר ברצועת הביטחון בדרום לבנון כל עוד חיזבאללה אינו מפורק מנשקו, וש"אנחנו שומרים כל הזמן על אזור הביטחון המקורי מחוץ לטווח הנ"ט". לפיכך, הטענה כי צה"ל יישאר בקו הנ"ט עולה בקנה אחד עם ההתייצבות המבצעית שהושלמה באפריל 2026 ועם המדיניות המוצהרת של שמירה על נוכחות ביטחונית בלבנון כל עוד קיים איום מחיזבאללה.
מקורות
- נאמר ב
- Ynet חדשות ↗
אמתו בעצמכם · מקורות רשמיים
שתפו את הטענה